Dentofobi

Dentofobi - eller tandläkarskräck som är lite mer vanligt.
I morgon har jag tid hos en tandhygienist nere på folktandvården.
Det jobbiga är att jag har sån jävla tandläkarskräck.
Spelar ingen roll varför jag ska dit, jag är alltid lika rädd.
Bara någon använder borren i rummet brevid börjar jag skaka och få panik.
Men, jag tar mig alltid dit när jag får tid ändå, vilket jag tror är viktigt när man har tandläkarskräck.
Visst, jag kanske inte går dit frivilligt, men ändå ;).



Något som jag tycker är helt absurt är ändå priserna inom tandläkarvården.
Det är ju helt sjukt att man ska behöva betala över 500kr för ett vanligt besök.
Jag behöver inte betala mina besök ännu, vilket känns skönt.
Men hur fan ska man ha råd sen då?
Jag känner många som inte har råd att gå till tandläkaren pga kostnaderna.

Jag som har bettskena också, kommer ju få betala helt sjukt mycket pengar så fort det behövs en ny.
Kollade upp förut vad en bettskena kostar, och en sån som jag har i mjukplast kostar minst 3000kr.
3000kr för en liten bit plast som inte ens tar 10 minuter att göra..?  Hell no!

Nu ska jag försöka sova och bereda mig mentalt inför skräckbesöket i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0